warehousing & logistics

automatische bereking van overuren en toeslagen, volledig GEÏNTEGREERD in je planning

Is jouw organisatie veel tijd kwijt met het de berekening van gewerkte uren, overuren en toeslagen? Of wil jij warehouse medewerkers aantrekken en behouden door meer inspraak te geven in hun rooster?

 

Syntegro biedt een complete Workforce Management oplossing voor warehousing en logistieke bedrijven: tijdregistratie, planning, job registratie en toegangsmanagent voor je warehouse medewerkers, chauffeurs, kantoorpersoneel en uitzendkrachten.

Automatische & betrouwbare tijdregistratie

Met tijdregistratie van Syntegro registreer je aan- en afwezigheden en alles wat impact heeft op de verloning van je medewerkers. Onze oplossing biedt meerdere voordelen voor bedrijven binnen warehousing en logistiek: 

  • Roosters: alle soorten roosters zijn mogelijk, zoals vaste- of flexibele rooster en ploegendiensten.
  • Aan- en afwezigheden: alles wat van toepassing is op jouw organisatie kan ingericht worden, zoals ziekte, wettelijke vakantie, arbeidsduur verkorting, anciënniteitsverlof, klein verlet…. Met direct een overzicht van de (vakantie)planning van je afdeling of organisatie.
  • Overuren: jij bepaalt wanneer iets overwerk is, tegen welke percentages, en voor wie dit van toepassing is.
  • Toeslagen: een automatische berekening van toeslagen zoals ploegen-, weekend- of nachttoeslag, maar ook reiskosten- of thuiswerkvergoeding.
  • Inzicht: je medewerkers hebben altijd inzicht in hun gewerkte uren, overuren, rooster en verlofsaldo’s, wat zorgt voor een hogere medewerkerstevredenheid.

  • Gebruikersrollen: de meeste voorkomende zijn HR, manager en medewerker, maar iedere gebruiksrol is mogelijk.

  • Volledig compliant: de software is volledig afgestemd op jouw CAO of bedrijfsreglement en is flexibel bij veranderde wet- en regelgeving.

  • Workflows: flexibel in te richten voor het beoordelen van aanvragen of afhandelen van excepties.

  • Aanwezigheidsbord: een actueel overzicht van je aanwezige medewerkers in geval van een calamiteit.

Makkelijke registratie & altijd inzicht

Maak voor zowel je warehouse medewerkers, chauffeurs als kantoormedewerkers gebruik van de verschillende manieren van registratie: via de klok, een PC of via de app.

 

Via de handige app en portal hebben medewerkers realtime inzicht in hun rooster, gewerkte uren en verlofsaldo’s. Een aanvraag is snel en gemakkelijk ingediend en de manager kan deze direct goedkeuren via de app of portal.

Een optimale personeelsplanning op basis van beschikbaarheid en competenties 

Workforce management is binnen Warehousing & logistics van cruciaal belang om de efficiëntie, productiviteit en veiligheid te waarborgen.

 

We zorgen voor een optimale personeelsplanning, tevreden medewerkers én klanten. Dat doen we met software die we volledig op maat van jouw planningsbehoeften inrichten:

.

  • De planningsmodule is 100% geïntegreerd met tijdregistratie. Dit betekent realtime informatie over de beschikbaarheid van je medewerkers en volledige compliancy met de wetgeving, CAO en bedrijfsspecifieke regels.
  • Door te plannen op basis van beschikbaarheid en competities zet je altijd de juiste mensen op de juiste plaats in binnen jouw organisatie. Zo vermijd je onder- en overbezetting en de kosten die daarmee gepaard gaan.
  • Van een vaste planning tot zelfroostering en alles er tussenin. Verhoog je medewerkerstevredenheid door je medewerkers inspraak te geven, door hen zelf te laten ruilen en rekening te houden met individuele wensen. Daarnaast kun je ook kiezen voor complete zelfroostering. Welke keuze je ook maakt, onze oplossing is altijd afgestemd op jouw HR-beleid.

    • De benodigde capaciteit is nooit hetzelfde. Onze software houdt rekening met de benodigde bezetting en kan direct bijgesteld worden bij last-minute veranderingen.

    • Direct inzicht voor medewerkers in het actuele rooster. Ook na een wijzing is het rooster direct zichtbaar in de app of het portaal. Hierdoor is het uitprinten van roosters verleden tijd.

    • Flexibel, efficiënt en eenvoudig voor planners. Dat doen we met een planningsbord op maat waarop we relevante, realtime informatie overzichtelijk weergeven. Denk aan beschikbaarheden, uurroosters en over- en onderbezetting. Zowel voor vaste medewerkers als voor uitzendkrachten.
    • En uitgebreide rapportages voor voortdurende optimalisering.

    Koppeling met het sociaal secretariaat

    Geen handmatige invoer meer door de standaard koppeling met je sociaal secretariaat. Alle werknemer-gegevens worden geïmporteerd vanuit de database van het sociaal secretariaat.

    Op het einde van de maand exporteert Syntegro alle gegevens die nodig zijn voor een correcte verloning.

     

    Daarnaast bieden we nog veel meer standaard integraties

    Inzicht in je kosten door Job registratie 

    Voor direct inzicht en grip op de kosten van je gehele proces kies je voor de optionele module ‘job registratie’:

     

      • Registreer de tijd die jouw medewerkers spenderen op een activiteit, klant of project. Hierdoor heb je inzicht in de gewerkte uren per medewerkers, activiteit of klant. Ook ziekte-uren kunnen hierin meegenomen worden.
      • Alleen relevante activiteiten of klanten worden per medewerker getoond. Ze selecteren en registreren hun jobs en zien de details in hun kalender.
      • Directe bijsturing mogelijk indien een medewerker aanwezig is, maar zich niet op een specifieke job heeft geregistreerd.

      • Met een koppeling naar jouw ERP-software kun je dankzij standaard API’s automatisch kostenplaatsen creëren en de geregistreerde informatie gebruiken voor nacalculatie en facturatie.

      • Uitgebreide rapportages van de besteedde tijd en realistische inzichten in je interne kosten.

        Controle door Toegangsmanagement & Bezoekersregistratie

        Met de oplossing van Synguard bieden wij een complete oplossing binnen hetzelfde software platform als Syntegro:

        • Toegangsmanagement: regel wie er waar en wanneer toegang heeft tot je gebouwen, met een flexibele en schaalbare oplossing.
        • Bezoekersmanagement: ontvang je bezoekers hartelijk en geautomatiseerd, vanaf de eerste uitnodiging tot bij het vertrek, bij een receptionist of een selfservicekiosk.
        • Parkingmanagement: je parkeerruimte wordt optimaal benut met een realtime overzicht van het gebruik en de bezettingsgraad door werknemers, bezoekers, andere bedrijven en omwonenden.