Farm Frites

Farm Frites is een familiebedrijf met ambitie, dat wereldwijd lekkere aardappelproducten van het veld tot het bord brengt. Er werken zo’n 1.500 mensen in verschillende vestigingen en landen. Om de groeiplannen waar te maken, moest het bedrijf efficiënter werken. Ook op gebied van HR.

“Administratieve vereenvoudiging hielp ons bedrijf groeien”

“Administratieve vereenvoudiging hielp ons bedrijf groeien” extra image 1
“Administratieve vereenvoudiging hielp ons bedrijf groeien” extra image 2
“Administratieve vereenvoudiging hielp ons bedrijf groeien” extra image 3

Farm Frites is een familiebedrijf met ambitie, dat wereldwijd lekkere aardappelproducten van het veld tot het bord brengt. Het bedrijf selecteert en teelt aardappelen, en zorgt na de oogst voor een snelle verwerking en verpakking. In 1971 begon dit groeiverhaal, dat gestoeld is op gezonde plattelandswaarden zoals wederzijds respect, verantwoordelijkheidszin en zorg voor elkaar en de natuur. Er werken zo’n 1.500 medewerkers, verspreid over verschillende landen en vestigingen. Farm Frites wil hen een omgeving bieden waar ze hun talenten kunnen ontdekken en ontplooien.

Exit manuele berekeningen

 

Een aanpak die niet alleen aardappelen, maar ook succes oogst: Farm Frites bereidt zich voor op een mooie groei. Om dit te realiseren, wil het bedrijf haar efficiëntie verhogen, maar zonder in te boeten aan flexibiliteit.

 

“Ons doel was één complete en geïntegreerde oplossing voor personeelsplanning, tijdsregistratie, projectregistratie en toegangsmanagement. En dat voor 1500 medewerkers, in meerdere landen, met elk hun eigen regels en werkprocessen die vaak wijzigen. Samen met Syntegro maakten we dat waar.” - Corinne Meijer – Farm Frites

 

Een verbetering van de administratieve processen moet dit bewerkstelligen. “We werkten nog met verschillende systemen, voornamelijk in Excel. Ook hadden we nog van die ouderwetse klokkaarten. Onze HR-medewerkers waren elke maand urenlang bezig met uren tellen. Ook het verlof, maar dat werd nadien nog manueel in een ander systeem overgezet. Dit wilden we absoluut beter doen”, vertelt Corinne Meijer, managing analyst van Farm Frites. “Het manuele werk moest er uit.”

 

“We wilden een complete oplossing voor onze personeelsplanning, tijdregistratie, projectregistratie en toegangsmanagement. En dat voor al onze 1.500 medewerkers in verschillende landen. Met in elk land een specifieke wetgeving, en met wijzigende en seizoensafhankelijke werkprocessen, was de zoektocht naar een geschikte partner niet gemakkelijk”, zegt Corinne. “Bovendien moest het systeem gebruiksvriendelijk en geautomatiseerd zijn.”

Vereenvoudiging

 

Het doel: meer efficiëntie in de administratieve processen, met een systeem dat zich aanpast aan complexe situaties. “Zonder aan flexibiliteit in te boeten dus”, aldus Corinne. Farm Frites zocht en vond een perfecte partner in Syntegro.

 

“Het implementatieteam van Syntegro dacht actief met ons mee. Onze behoeften en werking stonden centraal, en daarrond bedachten ze oplossingen, die in het systeem geprogrammeerd werden. Zo kregen we een pakket volledig op maat van onze werking. “

 

Farm Frites maakt intussen gebruikt van de volgende tools:

 

  • Personeelsplanning
  • Toegangsmanagement
  • Tijdregistratie
  • Projectregistratie
  • Verlofregistratie

 

“Het hele traject – van kennismaking tot implementatie en naservice – is heel soepel verlopen. Syntegro heeft een team van toegewijde programmeurs klaarstaan die hun systeem door en door kennen. Als er een wijziging in het bedrijf of de regelgeving is, is alles eenvoudig aan te passen in het systeem. Het systeem is echt een verademing voor onze HR-medewerkers.”

Related projects